Konfiguracja dla użytkowników Windows Vista



Przed rozpoczęciem konfiguracji należy upewnić się, czy spełnione są wymagania wyspecyfikowane na tej stronie: http://eduroam.amu.edu.pl/zasady.html - w szczególności wymagania dotyczące hasła.

Konfigurację należy rozpocząć od pobrania i zainstalowania elektronicznego certyfikatu, który ma chronić komputer przed przypadkowym łączeniem się z fałszywymi punktami dostępu bezprzewodowego. Dlatego ważne jest, aby pobrać certyfikat bezpośrednio ze strony webowej UAM pod adresem eduroam.amu.edu.pl w dziale Certyfikaty. UWAGA! Nie należy instalować certyfikatu otrzymanego od innych osób lub pochodzącego z innych źródeł! Instrukcja krok po kroku instalacji certyfikatu znajduje się tutaj. Podczas konfiguracji należy zwrócić szczególną uwagę na pozaznaczane i poodznaczane pola. W celu rozpoczęcia konfiguracji należy wyświetlić Panel sterowania. Następnie należy wybrać opcję Narzędzia administracyjne. Otwarte okno powinno wyglądać tak:




Następnie należy wybrać opcję Usługi.




Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na opcję Automatyczna konfiguracj sieci przewodowej i wybrać Właściwości.




Następnie należy wybrać opcję Tryb uruchamiania -> Automatyczny.




Następnie należy wybrać przycisk Uruchom.




Następnie należy wybrać przycisk OK.




Następnie należy pozamykać okna i przejść do Panelu sterowania.




W Panelu sterowania należy wybrać opcję Centrum sieci i udostępniania. Otwarte okno powinno wyglądać tak:




W oknie Centrum sieci i udostępniania należy wybrać opcję Zarządzaj polączeniami sieciowymi wg. wzoru poniżej:



Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na Połączeniu lokalnym i wybrać Właściwości.



Następnie należy zaznaczyć Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4) i wybrać przycisk właściwości



W kolejnym kroku zakładkę wypełnić według wzoru poniżej i zatwierdzić przyciskiem OK:



Następnie należy wybrać zakładkę Uwierzytelnianie i otwarte okno wypełnić według wzoru poniżej:



W kolejnym kroku należy wybrać przycisk Ustawienia i otwarte okno wypełnić według wzoru poniżej:



Następnie należy wybrać przycisk Konfiguruj... i otwarte okno wypełnić według wzoru poniżej:



Następnie należy potwierdzić przyciskiem OK wszystkie otwarte okna. Połączyć kablem sieciowym zakończonym wtykami RJ45 komputer z gniazdem. Po wykonaniu tej operacji powinien pojawić się następujący dymek w prawym dolnym rogu ekranu:



Następnie należy kliknąć ten dymek. Pojawi się okno logowania:



Następnie należy wprowadzić swój login - adres email (nazwa_konta@amu.edu.pl - pracownik) lub (nazwa_konta@st.amu.edu.pl - student) w pole Nazwa użytkownika i hasło w pole Hasło, a następnie potwierdzić przyciskiem OK wprowadzone dane. Pole Domena logowania pozostaje puste.



Jeśli zostały wprowadzone poprawne dane, komputer powinien uzyskać dostęp do Internetu.